|
|
|
אזרחות ומדע המדינה (7)
|
|
|
חרות - פסיפס
מחבר:
דוד וקשטיין
מילות המפתח: פסיפסים, אמנות, חברה אזרחית
האמן דוד וקשטיין מתאר את תהליך היצירה של פסיפס הרצפה "חֵרוּת", המבוסס על איור מתקופת מלחמת העולם השנייה. באיור נראה פסל החרות שט בים על בסיס שצורתו מגן דויד ובידה של הדמות חרב במקום הלפיד. את הפסיפס יצר וקשטיין יחד עם 120 תלמידים מארבע התחנות לאמנות עכשווית שמופעלות באופקים, רמלה, נצרת וראשל"צ. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
תאריך: 2007 שפה: עברית
|
|
פעולת שיקום נחל כיצירת אמנות
מחברים:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית. צוות אזרחות
,
ענת בסר
מילות המפתח: זיהום נחלים ונהרות, אמנות, אקולוגיה, זכאי, שי
הטקסט עוסק בפרויקט "נחל בטון" (1999 - 2002), במסגרתו יזמה האמנית שי זכאי את שיקומו של נחל עציונה. מטרת הפרויקט, בנוסף לשיקום, היתה להעלות את המודעות החברתית לסוגיות אקולוגיות. הטקסט מתאר את הפרויקט, מעלה שאלה על טשטוש הגבולות בין אמנות לבין פעולת מחאה, ומציג תקדימים לפעולה אמנותית מסוג זה בארץ ובעולם. /למידע מלא...
|
קהל יעד: תיכון,
תאריך: 2007 שפה: עברית
|
|
ללא כותרת
אמנית:
נלי אגסי
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, ללא כותרת, מתוך "היעדר קודם להוויה", טכניקה מעורבת, 2002. יצירה זו היא עבודת רקמה הנראית באמצעו של תהליך העשייה - המחט נעוצה בבד, החוט משתלשל, והבד העודף לא הוסר. על הבד רקומה דמות נשית. הן הדמות והן השימוש בטכניקת הרקמה מעמידות במרכז הבמה סוגיות הנוגעות לדמות האישה. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
שפה: עברית
|
|
אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה
אמנית:
נלי אגסי
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מיצג שהתקיים במסגרת התערוכה "אסור לצאת מהקווים ואסור לגעת ברצפה", גלריה בורוכוב, תל-אביב, 1999; Windows Gallery, לונדון, 1997. במיצג זה ישבה האמנית נלי אגסי בחלון ראווה על כסא לבן, כשהיא לבושה שמלה לבנה ומאחוריה קיר לבן. על הרצפה הונחו גלילים של צמר אדום. במהלך המיצג, שנערך אל מול פני העוברים ושבים ברחוב, יצרה אגסי מעין שמלה חדשה באמצעות ליפוף חוטי הצמר האדום סביב גופה. יצירה זו עוסקת, בין היתר, בסוגיות הקשורות למצבן של נשים בחברה. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
שפה: עברית
|
|
שמלת קיר
אמנית:
נלי אגסי
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, שמלת קיר, מתוך "ארמון הדמעות", משכן לאמנות, עין חרוד, 2002. במיצג "שמלת קיר" עמדה האמנית נלי אגסי במרכזו של חלל גלריה כשהיא לבושה שמלה בצבע עור. רצועות בד, גם הן בצבע עור, חוברו לקירות החדר ונמתחו עד אליה. במהלך המיצג אגסי הרימה את הרצועות בזו אחר זו, ותפרה אותן אל השמלה שלגופה. לאחר שהיא סיימה לתפור את כל הרצועות, ולמעשה הפכה את גופה ואת המרחב סביבה לאחד, היא יצאה מהשמלה והותירה אותה תלויה בחלל, כמיצב בפני עצמו וגם כזיכרון לפעולת המיצג. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
שפה: עברית
|
|
Unstitching the Light (לפרום את האור)
אמנית:
נלי אגסי
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מתוך המיצג Unstitching the Light (לפרום את האור), Heidelberger Kunstverein, היילדברג, 2000. בתמונה זו, מתוך המיצג "לפרום את האור", נראית האמנית נלי אגסי כשהיא עומדת על שולחן ערוך לסעודה, לבושה בשמלה לבנה, ואל אזור בית החזה שלה מחוברות תשע רצועות בד הקשורות בקצותיהן לאבנים. גופה נוטה מעט קדימה, כיוון שאורכן של הרצועות מונע ממנו להתיישר. הבד הרך נתון לשליטת האבנים הכבדות ומגביל את תנועתה. אפשר לפרש זאת כייצוג סמלי של הגבולות שהחברה שמה לנשים. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
שפה: עברית
|
|