מאגר מידע חיפוש על ידי 'מורפיקס™' עזרה  
הספרייה הווירטואלית מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית עזרה
עמוד הבית > פריטים של מילת המפתח  רוב ומיעוט
 
 נמצאו: 11 פריטים בכל המאגר. 1 - 2 דפים
תמונה
[0]
וידאו ואנימציה
[0]
אתרים
[0]
 
 
אזרחות ומדע המדינה (7)
אזרחות במבט רב - תחומי (83)
אישים (20)
דמוקרטיה (10)
חוק ומשפט (48)
ישראל מדינת העם היהודי (37)
כלכלה וחברה (14)
לאומיות ואתניות (41)
מדינה וחברה (18)
מוסדות השלטון (14)
מחשבה מדינית (22)
פוליטיקה השוואתית (1)
תקשורת ודמוקרטיה (30)

הגדרת חשיבות הפריט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מיעוט יליד/ מיעוט מולדת
 

מחברת:   מיכל ברק

מילות המפתח: מיעוטים, רוב ומיעוט, לאומיות

קבוצת אוכלוסייה ילידת המקום שרואה את עצמה כעם או כקבוצה לאומית מובחנת, שבעקבות שינויים פוליטיים וחברתיים נעשתה מיעוט במולדתה שלה. מיעוט כזה נוצר, לרוב, שלא מרצונו. 
מיעוט מהגר: קבוצת אוכלוסייה שהיגרה מארץ אחת ובאה להתיישב בארץ אחרת - לרוב עקב קשיים כלכליים או אחרים בארץ המוצא.

 /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מיעוט לאומי
 

מחברת:   מיכל ברק

מילות המפתח: מיעוטים, רוב ומיעוט, לאומיות

 קבוצה באוכלוסייה ששונה במאפייניה הלאומיים מרוב אזרחי המדינה.

 

 /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מיעוט
 

מחברת:   מיכל ברק

מילות המפתח: מיעוטים, רוב ומיעוט

 קבוצה של אנשים בתוך אוכלוסיית הרוב שנבדלת מן הרוב במאפיינים לאומיים, אתניים, תרבותיים, דתיים, לשוניים ואחרים. נהוג להבחין בין מיעוט מספרי (או דמוגרפי) אשר מתייחס לקבוצה שהיא קטנה מבחינה מספרית מקבוצת הרוב, לבין מיעוט סוציולוגי. מיעוט סוציולוגי הוא קבוצת אנשים שבשל המאפיינים הפיזיים או התרבותיים שלהם נבדלים מן האחרים בחברה שבתוכה הם חיים, זוכים ליחס שונה ולא-שוויוני ורואים עצמם כמושאים לאפליה קבוצתית.

 /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
זכויות קבוצה
 

מחברת:   מיכל ברק

מילות המפתח: זכויות הפרט, מיעוטים, רוב ומיעוט

זכויות המוקנות לקבוצות מיעוט ונובעות מההכרה של המדינה בייחוד הלאומי או התרבותי של המיעוט כקבוצה ומנכונותה של המדינה לסייע לבני המיעוט לשמר ייחוד זה. דרישות לזכויות קבוצתיות יכולות לכלול דרישה להכרה של המדינה בשפה של המיעוט או בסמלים הלאומיים שלו, דרישה לאוטונומיה דתית, תרבותית או לאומית לקבוצת המיעוט, דרישה לעצמאות בניהול מערכות החינוך של הקבוצה או דרישה לייצוג קבוע של בני המיעוט במוסדות השלטון, בהיקף ההולם את מספרם היחסי באוכלוסייה.

 /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
אליטות
 

מחבר:   דניאל ממן

מילות המפתח: רוב ומיעוט

אליטה (elite) היא קבוצת מיעוט בחברה, אשר מחזיקה בעצמה החברתית המאפשרת לה שליטה או השפעה מכריעה על החברה או על חלקים ממנה.

 /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: תשס"ז שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הכרעת רוב
 

מחבר:    מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית. צוות אזרחות

מילות המפתח: דמוקרטיה, רוב ומיעוט

עיקרון דמוקרטי יסודי, המאפשר לקבל החלטות באופן שישקף בצורה הטובה ביותר את רצון העם, ולכן הוא משקף גם את העיקרון של שלטון העם.

 /למידע מלא...


קהל יעד: חטיבה, תיכון תאריך: 2006 שפה: עברית 

הגדרת חשיבות הפריט

האוניברסיטה הפתוחה
יחסי ערבים - יהודים
 

מחבר:   סמי סמוחה

מילות המפתח: יהודים וערבים, דמוקרטיה, לאומיות, רוב ומיעוט

במאמר זה בוחן הכותב את השסע הלאומי בישראל ואת מאפייניו השונים. בנוסף, הוא מציג את תפיסתו אודות היותה של ישראל "דמוקרטיה אתנית", מתייחס לביקורת של החוקרים כלפי תפיסה זו ומציג תאוריות שונות לניתוח המשטר בישראל ומערכת היחסים בין יהדים לערבים. /למידע מלא...


קהל יעד: תיכון,  תאריך: תשס"ג, 2003 שפה: עברית 

 
 נמצאו: 11 פריטים בכל המאגר. 1 - 2 דפים