|
|
|
אזרחות ומדע המדינה (7)
|
|
קהל יעד: תיכון,
תאריך: 2005 שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: תשס"ט - 2009 שפה: עברית
|
|
חינוך, אזרחות ורב - תרבותיות
מחבר:
מייקל וולצר
מילות המפתח: חינוך, דמוקרטיה, אזרחות
במאמר זה מציג הכותב את ייחודה של ישראל כמדינת לאום, המאופיינת ביסודות חזקים של שונות ורב תרבותיות. הוא מבקש לטעון כי החינוך לאזרחות ודמוקרטיה במדינה כזו אינו יכול להיות רב תרבותי ועליו לכלול יסודות ידע וערכים המשותפים לכלל הקבוצות, על מנת לבסס את הדמוקרטיה כמשטר וכאורח חיים ואת ההסכמה החברתית לגבי נחיצותה. הכותב מפרט במאמרו את שלושת הדרישות הקריטיות לדבריו, בחינוך לאזרחות ודמוקרטיה. /למידע מלא...
|
קהל יעד: תיכון,
תאריך: 2007 שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון תאריך: 2000 שפה: עברית
|
|
אוטונומיה תרבותית לחינוך הערבי
מילות המפתח: חינוך, ערבים בישראל, זהות ערבית
כותבת המאמר מציגה את מערכת החינוך הערבית בישראל כמערכת נטולת ייחוד ספציפי, שאין בה התייחסות לגיבוש הזהות הלאומית הייחודית של התלמיד, שבה לא לומדים על ההיסטוריה של העם הפלסטיני או על הספרות הפלסטינית. במאמר מציגה הכותבת פתרון עתידי אפשרי למערכת החינוך הערבית בישראל, כזו שתאפשר את טיפוח הזהות הלאומית וטיפוח היכולת להשתלב בחברה הישראלית בד בבד.
בעלי זכויות:
המכון הישראלי לדמוקרטיה
|
קהל יעד: תיכון,
שפה: עברית
|
קהל יעד: כולם תאריך: 2007 שפה: עברית
|
|